2017. október 7., szombat

MKII Mondeo tolató kapcsoló csere

Nem egy sűrűn előforduló hiba a tolatólámpa kapcsoló elromlása, de bosszantó tud lenni. főleg városban erős forgalomban párhuzamos parkolásnál.
Tehát a lámpák és a vezetékek esetleg még a biztosíték is ellenőrizve és minden rendben van. Akkor jöhet a kapcsoló csere.
Hirtelen a motortér látványa elriaszthat a javítástól, de amilyen bonyolultnak tűnik olyan egyszerű.
Kezdésnek azonosítsuk be a kapcsoló pozícióját a motortérben.



A motortérben szemben állva a bal oldalon található a levegőszűrő alatt. Igen elég sűrűn vannak kábelek és  csövek, sőt egy egész egységet is ki kell szerelni ez a szűrőház.
Nagy szerszámigénye nincs ennek a műveletnek. Kell hozzá egy csavarhúzó és egy 22-es villáskulcs.

Az első lépésként távolítsuk el a szűrőház tetejét a szűrőbetéttel együtt. A tetejét rögzítő patentokat feloldjuk és egyszerűen félretesszük az egységet.




Egy kis gumicső csatlakozik a műanyaghoz én nem szoktam ezt leszedni mert nincs jelentősége egyszerűen csak a toronyházra félreteszem.
A következő lépés a ház alsó részének az eltávolítása. Ezt egy két gumibolha rögzíti az alján és egy kemény levegőcső megy ki a sárvédő alá.
Egy szerűen erőteljes mozdulattal rántsuk meg felfelé. Vigyázva a motor felőli csövekre. Majd egy kisebb csavarással ki tudjuk venni a levegőcsővel együtt az egészet.
Most már hozzá is férünk a kapcsolóhoz.
A környékét érdemes megtakarítani. A csatlakozó oldása után még egy utolsó ellenőrzésként a vezetékeket rövidre zárva gyújtáskapcsoló áram alá helyezése után ellenőrizzük, hogy működik a tolatólámpánk. Ha igen akkor biztosak lehetünk benne, hogy a kapcsoló a hibás.
Az első résznél említett 22-es kulccsal kitekerjük és már az újat vissza is lehet rakni.
Ez egy golyós kapcsoló a váltóból kap elég olajat így külön tilos olajozni és zsírozni.
A visszaszerelés a műveleti folyamatnak az ellentétje.

Mindenkinek kívánok jó szerelgetést.






Not a common fault is the deterioration of the backlight switch, but it can be annoying. especially in urban traffic in parallel traffic.
So the lights and wiring may even be checked by the fuse and everything is fine. You can switch the switch.
Suddenly, the sight of the engine compartment can cut off the repair, but as complicated it seems so simple.
To begin, identify the position of the switch in the engine compartment.
Opposite the engine compartment on the left under the air filter. There are plenty of cables and tubes enough, and even a whole unit must be fitted to this filter housing.
No major tooling needs this operation. Need a screwdriver and a wrench 22.

As a first step, remove the top of the filter housing with the filter insert. Unscrew the tops of the top and simply unhook the unit.A little rubber thread is attached to the plastic I do not usually take it off because it is of no importance just to put it in the tower.
The next step is to remove the bottom of the housing. This is fixed by a pair of rubber goggles at the bottom and a hard air tube goes under the fender.
Let's face it with a kind of powerful force. Take care of the motorcycle pipes. Then, with a slight twist, we can take it all together with the air tube.
We now have access to the switch.
It's worth saving the neighborhood. After unplugging the connector, even after a last check, the wires are shorted after turning on the ignition switch to check that our reversing lamp is working. If so, we can be sure that the switch is defective.Use the key 22 mentioned in the first part to clear it and you can put the new one back.
This is a ball switch from the gearbox to get enough oil so it is forbidden to oil and lubricate.
Recovery is the opposite of the operation process.

I wish you good assembly for everyone.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése