2017. december 26., kedd

MKII Mondeo kormány szervóolaj csere.

Sajnos sok helyen olvastam róla hogy bal kerék meg jobb kerék megilyen helyeken van egy leeresztő csavar.
Sőt olyat is olvastam, hogy a fém cső és a gumi cső csatlakozásánál szét lehet szedni.
Na mindenkinek ajánlom figyelmébe. Nincs ilyen. A kormánymű alatt van egy csavar, de azt cak aknáról és fél napi szereléssel lehet leszerelni.
Egy egyszerűbb módszert ajánlok. A kormány szervo tartály a a toronycsapágy ház mögött van a tűzfalhoz közel. Két tömlő megy oda. A kormány szivattyú a dieseleknél az adagoló fölött van. Itt nem ajánlom a csövek oldását a szíjak miatt. A kormánymű nagyon mélyen van felülről szereléshez. A csövek (fém gumi) csatlakozása roppantó módszerrel vannak összesajtolva.

Így a képeken látható tartályról leszedtem a két csövet és egyszerűen hagytam lefolyni a tartályból az olajat.
Majd a csöveket lefelé hajtva elindítottam a kocsit és kisebb kormány mozgatásokkal jobbra- balra még kinyomattam a maradék olajat a rendszerből. Tudom még így is marad egy kevés benne.
A csövek visszahelyezése után a tartályt felöntöttem olajjal. Ismét elindítottam a motort és szintén kisebb kormány mozgatásokkal légtelenítettem a rendszert. Felöntöttem a tartályt a jelölésig. kb 10 Km után ellenőriztem a tartályban lévő olajszintet.

Az olajcsere megtörtént.
Ha valaki úgy gondolja kb 500 Km után végezze el újra ezt a műveletet. Ez azért jó mert a régi olaj az újjal keveredik és ha ezt lecseréljük még jobb hatásfokot érhetünk el. A kormány most már tökéletesen működik így a parkolás is könnyebb lesz.

Mindenkinek kívánok jó munkát hozzá.
Felhasznált olaj kb 8 dl.




1 megjegyzés:

  1. Hasonlóak a tapasztalataim. Én sem találtam sehol megbontható csatlakozást. Szintén a tartálynál bontottam meg a rendszert, majd a már említett lépéseket hajtottam végre sikerrel. Csak annyit fűznék hozzá, ha tartály csöveinek csatlakozásához szeretnél könnyebben hozzáférni akkor jobb ha leveszed a tartályt. Ennek módja: a tartály alját el kel feszíteni a toronytól (5-6 mm) majd felfelé húzni.

    VálaszTörlés