2017. december 6., szerda

Mondeo generátor töltéshiba

A kocsi töltése egy igen fontos esemény. Ha nincs töltés akkor a kocsi akkumulátorról fog működni. Ez viszont a későbbi nehéz elindítását fogja jelenteni. Egy idő után menet közben le is álhat.
Ha a töltés jelző lámpa egyik pillanatról a másikra kivillan és nem csak pislákol, akkor biztosak lehetünk benne, hogy valahol a töltés áramkör megszakadt. Egy egyszerű próba ha a járműnél járó motornál az akkumulátor pozitív sarujáról leszedjük a csatlakozót és leáll akkor 3 hiba léphet fel.
1 biztosíték hiba. 2 vezeték lecsúszott vagy elszakadt. 3 a generátor nem tölt.
1. biztosíték hiba: a generátor közvetlen tölt az akkumulátorra. Így ne a biztosíték táblánál keressük ezt az egységet. Általában a generátorba van beleépítve.
2. vezeték hiba: ezt egy egyszerű multiméterrel ki lehet szűrni. Ezt nem is feszegetem most.
3 generátor nem tölt.
Jelen esetben ez történt most is. A generátor kiszerelése mindig a kocsi motortérben való elhelyezése miatt bonyolódik vagy épp egy könnyű szerelésnek állunk neki. A címben nevezett gépkocsinál ez az egység kiszerelése türelmet igényel.
A motortérben a generátor a motor tűzfal felőli oldalon helyezkedik el. Diesel motoroknál az intercooler alatt található. A legszebb, hogy a generátor szíj feszítése egy külön görgővel oldották meg amit viszont alulról lehet fellazítani.
Kezdő lépések. Dieselnél ezt az intercooler-t leszereljük. Sokan tévedésben vannak mikor ezt nevezik olajhűtésnek. Ez a bordákon keresztül a beszívott levegőt hűtik le, hogy a hideg levegőben lévő többlet oxigénnel az önrobbanást elősegítsék. Az egyik oldalon található gumitömlőt (kb 10cm darab ami a levegőt visszafordítja 180°-ba) leszedjük. Majd mindkét oldalon a rögzítő lemezeket feloldjuk. Ezután egy erős határozott mozdulattal leemeljük a helyéről.

A szemünk elé tárul a generátor.


A feszítő görgőt a kerék elfordítása után megláthatjuk és a belső kulcsnyílásos csavart meglazítjuk. Ezután alulról a feszítőcsapágy feszítő csavarját elkezdjük tekerni abba az irányba, hogy a szíj meglazuljon.
A generátor csatlakozóit csak leszerelt akkumulátornál lehet leszedni. Mivel itt a pozitív saru közvetlen csatlakozik. Így ha véletlen is a karosszériához, vagy a motorhoz ér akkor az akkumulátort rövidre zárjuk (nem egészséges).
A vezetékeket leszedjük és félre rakjuk. Elég hosszú így nem fog problémát okozni ha esetleg a motor mellé beakasztjuk.
A generátort 3 csavar fogja. Alul és felül egy-egy csavar a motor oldalához rögzíti. és egy csavar a generátor mögött egy lemezhez van rögzítve. Óvatosan emeljük ki nehogy valamilyen csövet vagy vezetéket elszakítsunk. Ha kint van lehet a generátort végig ellenőrizni.
Én kezdő lépésként a bronzkeféket szoktam ellenőrizni. Ez egy kis egység a generátor tetején amit külön le lehet szerelni.
Leszedés után szembesültem is a problémával.

Az alsó bronzkefe nem éri el a forgó részt.
Sajnos ezt javítani házilag nem lehet. Így ezt az egységet lehet cserélni. Ez esetben egy új alkatrész 6000 Ft. Bontóban nem érdemes keresni általában komplett generátorokat árulnak jóval drágábban.

A visszaszerelés a szétszedés ellentéte.

Itt megjegyzem a kocsiban lévő multimédia KÓD-ja fog kelleni. Mivel a sarut leszedjük szereléskor. Ha netán nincs meg, akkor a multimédiás egységet szedjük ki és ne is rakjuk vissza míg egy kódolvasóval meg nem adják az új kódot. A hibás kód miatt a kocsit letiltja és nem lehet elindítani.


Mindenkinek kívánok jó munkát, és szem előtt tartva, hogy ez a leírás csak tájékoztatás. A szervizben elvégzik helyettünk ezt a munkát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése