2016. december 4., vasárnap

Lengéscsillapító csere

Opel Astra lengéscsillapító csere
Egy nehéznek tűnő de annál egyszerűbb szervizelés.

Kezdjük a lényeget. Mit szeretnénk még közben kicserélni. Mivel eléggé ki kell bontani mindent.
Kezdésnek egy kép hozzá:

A szerszámok sorban: Kell egy fogó mellyel a rögzítő elemeket oldani lehet. Egy 30-as csőkulcs a féltengelyt rögzítő csavarhoz. Kerék kulcs, emelő, tartó bak. 17-es 19-es 10-es 13-as villáskulcsok (egyesekből kettő is kell). Imbuszkulcs 6-8-10-es. Egy pár rugóösszehúzó, és egy 60-as villáskulcs, vagy egy nagy csőfogó ha nincs speciális szerszámunk a lengéscsillapító kiszereléséhez. Zégergyűrű fogó ha kerékcsapágyat is cserélünk. Gömbcsukló kinyomó, vagy gömbcsukló kiütő villa, vagy kalapács :-) ... Szilentekhez kinyomó szerkezet. Kerékcsapágyhoz szintén kinyomó szerkezet, és csapágylehúzó.
A speciális szerszámok házilag:






Nagyából ennyi kell, de így akkor mindent kicserélünk a keréknél. Vagyis lengéscsillapító, kerékcsapágy, talpasgömbfej, kormányösszekötő (kutyacsont), stabilizátor gömbcsukló, trapéz első- hátsó szilent, toronycsapágy.

Persze nem szükséges, mindent kicserélni csak ami rossz. Viszont azt mindig párban kell cserélni bal és jobb oldalt. A teljes művelet oldalanként ha minden szerszám megvan és a csavarok nincsenek berohadva kb. 4 óra hossza.

A csavarok meglazítása előtt ajánlom a csavarok megtisztítását és a beolajozását,  sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat.

A kerék meglazítása előtt a féltengely végén lévő rögzítő csavart lazítsuk meg. Sok szerelő ezt légkulccsal szokta felveretni. Vagyis nagyon nehéz meglazítani. Már találkoztam olyannal is amit 250 Nm-es erővel sem lehetett visszalazítani. Légkulccsal is kb 2 perces fárasztással sikerült csak. Itt azért elgondolkodtató a szerelő szaktudása, hogy egy csapágyat így megszorít.

A kocsi rögzítése a kellő képen és az eleje felemelve a levegőbe. Itt megjegyzem, hogy a kerekek meglazítása még a talajon történjen. a megemelt kocsit ajánlom alá bakozni valami hasonló szerkezettel:

A kerék leszedése után a gólyalábat kiszereljük a folyamata: kormányösszekötő kiszerelése ez egy kúpos csap, lehet a régi módszerrel is de lehet kiszerelő szerszámokkal is. A villás kiütőnél minden szín alatt sérül a gumi rész, vagyis cserére szorul ennél a módszernél. A kinyomó szerkezetnél ha nagyon feszül akkor üssük meg oldalról egy kicsit a kúp házat. Ha cseréljük az összekötőt akkor a közcsavart lazítsuk fel és csavarjuk ki a csuklót. Érdemes tolómérővel megmérni a csukló közepét a rögzítőhöz képest. visszaszerelésnél ugyan olyan távolságra visszaszerelve nem megy el nagyon az összetartás.

A talpas gömbfej kiszerelése a következő. Itt is a kúp csavarját feloldjuk majd szintén három módszerrel lehet a kúpot oldani. Lehet a régi módszerrel is de lehet kiszerelő szerszámokkal is. A villás kiütőnél minden szín alatt sérül a gumi rész, vagyis cserére szorul ennél a módszernél. A kinyomó szerkezetnél ha nagyon feszül akkor üssük meg oldalról egy kicsit a kúp házat. Miután szétugrott a csap, és cserélni szeretnénk a csuklót két féle típussal találkozhatunk: még gyári szerkezettel ami szegecselve van, és csavaros megoldással ez már cserés volt. A csavaros megoldással nincs gond csak kicsavarjuk és kész is. E szegecselésnél viszont már probléma lehet. Ilyenkor ajánlom a trapézkar kiszerelését és asztalon kifúrni a szegecseket. Már láttam olyat amit helyben szereltek ki vágókoronggal. A trapézkar sérül vagyis onnantól kezdve az az alkatrész selejt.

Ez után jöhet a stabilizátor gömbfej. két féle volt ebből szerelve. A stabilizátorra rácsúszik egy csap ezt egyszerű cserélni, és egy stabilabb megoldás mikor a stabilizátorhoz is egy csavarral rögzítődik. Mindkettő kiszerelése egyszerű a visszaszerelése viszont már nehezebb. Alulról egy csavarral van rögzítve melyet egy gumi szilent támaszt meg. Feszítővassal felemeljük és már ki is ugrik.

Végül alsó szerelésünk vége felé jöhet a féktuskó leszerelése. Az egyszerűség miatt ajánlom a fékbetétek kiszerelését belülről két csavar rögzíti. Majd a rögzítő rugó kiszedése után óvatosan kihúzva a tartó részt és a betéteket már véletlen se nyomjuk meg a fékpedált. Ilyenkor ellenőrizhetjük a betétek állapotát is. Majd a féktuskót is leszereljük két csavarral van ez is rögzítve a kerékagy házhoz. Vigyázzunk mert nem oldottuk a flexibilis csövet, a tuskó súlya ,miatt sérülhet. A tuskót kössük fel egy biztos pontra a kerékjárati részben így nem lesz veszélye, hogy lecsúszik valahonnan a szerkezet.

Ezek után már jöhet is a felső csavarok a motortérben. Két kis csavart kiszedjük. Vigyázzunk mert ebben az esetben a gólyaláb lezuhanhat a földre. Miután felül végeztünk akkor kicsavarjuk a féltengelyt rögzítő csavart. Majd óvatosan húzzuk meg kifelé a kerékcsapágyházat. Lehet, hogy a féltengely is jön kifelé. Érdemes belülről megfogni a rudat, legrosszabb esetben a tengely végét megütni feszítés alatt gumikalapáccsal.



A gólyaláb kint is van. A trapézkart két csavar rögzíti az első szilentnél vízszintesen van a bölcsővázban egy csavar, Ide érdemes egy csőkulccsal benyúlni. A hátsó szilentnél lentről felfelé egy csavar függőlegesen rögzíti. Miután ezek is ki lettek szedve a trapézkart is ki tudjuk szedni. Ezt csak ha a szilenteket is cserélni kell akkor kell vele foglalkozni.


Jöhet a gólyaláb felújítása:
A felső csavar a kupak alatt van, egy csavarhúzóval ki lehet pattintani. Az anyára egy csőkulcsot teszünk, majd a tengely végén lévő kialakítást rögzítjük. Vagy egy imbuszkulccsal vagy egy kisebb csőkulccsal kell ezt megtegyük.Majd az anyát egyszerűen elkezdjük meglazítani. Vigyázat csak meg kell lazítani nem leszedni mert a rugó még feszít.
A rugót a rugóösszehúzóval rögzítjük. Semmi képpen nem dróttal vagy ilyen hasonló megoldásokkal. Minden szín alatt fix speciális szerszámmal. Ez után már a meglazított anyát lecsavarjuk. Figyeljünk az egységek helyzetére és pozíciójára. Összeszereléskor megkönnyítheti a munkánk. Sorban jön le a felső burkolat a toronycsapágy (érdemes cserélni), porvédő, ütköző szivacs, a rugó, és végül az alsó rugó tányér burkolat.


A lengéscsillapítót rögzítő csavart kicsavarozzuk és már ki is lehet húzni a rossz lengéscsillapítót. A visszaszerelése a fentebb leírtaknak megfelelően csak visszafelé.

A kerékcsapágy kiszedése előtt le kell szedni a féktárcsát, egy csavarral van rögzítve. Majd ki kell sajtolni a kerékagyat a csapágyházból. A kerékcsapágy több részből áll így egy része a kerékagyon marad a másik része a csapágyházban fog maradni. le kell szedni a féktárcsa takaró lemezt is. A két rögzítőgyűrűt is kiszedjük kívül és belül is. Majd kisajtoljuk a kerékcsapágyat a házból. A kerékagyról a kis darabot csapágylehúzóval szedjük le. A kiszerelt csapágyat többé nem lehet visszaszerelni.
Visszaszereléskor a külső rögzítőgyűrűt visszahelyezzük. Majd sajtoljuk vissza az új kerékcsapágyat. A belső rögzítőgyűrűt is visszahelyezzük a helyére és a féktárcsa védőlemezt is visszaszereljük a helyére. Majd ezután visszasajtoljuk a kerékcsapágyat. És rögzítjük a féktárcsát. Ellenőrizzük, hogy a féktárcsa nem ér e bele a porvédőbe.

Szilentek cseréje: A hátsó szilentet egyszerűen csak ki kell sajtolni a helyéről és az újat visszapréselni. Az első résznél érdemes levágni a vállat a szilentről majd így kisajtolni. A visszapréselésnél érdemes egy kicsit bezsírozni a szilentet.

Ezek után minden ki van cserélve lehet visszaszerelni mindent a szétszedésnek fordítottja szerint. A készre szerelés után egy futómű állításra el kell vinni a gépkocsit.

A fékbetétek visszahelyezése előtt a szélét sorjátlanítsuk.

Sok sikert a szereléshez.






Opel Astra replacement shock absorbersA difficult but seemingly the easier servicing.Let's start with the essentials. What do you want, even while replacing. Given enough to be broken down into everything.To begin with a picture of him:The tool bar: Need a gripping fasteners which can be resolved. A 30-key semi-axis tube clamping screw. Key to tires, lifting, holding bak. 17 19 and 10 13 spanners (each from two should also). 6-8-10 mm Allen key. A pair of spring astringent, with a 60 wrench or a large pipe wrench if no special tools for removing the strut. Zégergyűrű grip wheel bearing is if we exchange. Ball joint extractor or ball joint knockout fork, hammer or :-) ... Szilentekhez extractor mechanism. Wheel bearings are also pressuring structure and bearing puller.From The Big much need, so they replaced, but everything from the wheel. In other words, shock absorbers, wheel bearings, ball head shoe, Government Liaison (dog bone), stabilizer ball joint, trapezoidal front rear rubber mounting, tower bearing.Of course, it is not necessary to replace everything just as bad. However, it must always be replaced in pairs left and right. The entire operation for each page if you have all the tools and the screws are not berohadva approx. 4 hours.I recommend before loosening the screws and bolts cleansing Oiling, save yourself a lot of annoyance ourselves.Before loosening the wheel locking screw at the end of the drive shaft loosen. Many repair this air wrench used to felveretni. That is very difficult to loosen. Have I met anyone you could even 250 Nm of force or visszalazítani. Key Air also managed to only about 2 minutes to fatigue. Here is a thought-provoking installation expertise that spans a bearing so.Fixing the car in a sufficiently early and lifted into the air. Here I note that the wheels loosening even happen on the ground. I recommend under the raised car bakozni something similar structure:After the removal to wheel leg removed in the process of freshmen Removing government is joining a cone valve, but also to the old method may also finishing tools. Fork kiütőnél compromised under any color of the rubber part, that need to be replaced this method. The extractor construction is very tight if you key in a little bit to the side of the cone house. If you replace the joints loosen the screws public and unscrew the hinge. It caliper to measure the center of the wrist compared to the recorder. refitting same distance back is not going away equipped with the very cohesion.Removing the foot ball head is as follows. Here, too, the cone screw the cone will also be resolved with three methods dissolved. Maybe the old method, but it may also finishing tools as well. Fork kiütőnél compromised under any color of the rubber part, that need to be replaced this method. The extractor construction is very tight if you key in a little bit to the side of the cone house. Having jumped into the valve, and replace the wrist want to meet two kinds of types: One is factory structure is riveted and screwed solution that was already loose. The only problem is no solution, unscrew the screw and you're done. This in turn has szegecselésnél may be a problem. In this case, I recommend the removal of the wishbone table and drill out the rivets. I've seen something like that out cutting discs have been installed on site. The wishbone is compromised so from that point of scrap parts.Then comes the stabilizer ball head. which it was equipped with two kinds. The stabilizer slips it easy to replace a faucet, and a more stable solution when the stabilizer is a twist locks. Both are simple presentation of the refitting, however, it has been difficult. Grass-roots support is secured by a rubber bushes with a screw. Crowbar has been lifted and it can jump.Finally come the decommissioning of the brake block towards the bottom end of our assembly. For convenience I recommend the removal of the pads inside the locking screw. Then gently pulling it out of the holder part and the deposits had not accidentally press the brake pedal after picking the lock spring. In this case, you can check the status of deposits. Then the blocks are also Dismount two screws that are also attached to the hub chassis. Be careful not solved because of the flexible tube, a billet weight because of damage. The ingot is tied up with a proof point of the wheel arch section so there will be a risk that slides down from somewhere in the structure.After that, you can also screw in the top of the engine compartment. Two small screws cut from. Be careful because in this case may fall to the ground on stilts. Once done you can unscrew screws in the top half shaft mounting. Then, gently pull it out of the wheel bearing housing. It might also come out of the shaft. It is worth to grip inside the bar, and at worst to hit the end of the shaft under tension with a rubber mallet.The stilt out as well. The two screws anchor the front wishbone szilentnél horizontally from the cradle with a twist, here it is worth penetrating a socket wrench. The rear szilentnél one screw from the bottom vertically. Once these have been collected and the wishbone is also able to take off. This can only be replaced if the szilenteket will also have to deal with it.Come on stilts Renovation:The screw top is below the cap is snapped off with a screwdriver. The mother placed a socket wrench and design at the end of the shaft is fixed. Or an Allen wrench or a small pipe wrench this megtegyük.Majd simply begin to loosen the nut. Caution should be loosened but not yet picked as the spring tension.In the spring rugóösszehúzóval recorded. No way such a piece of wire or similar solutions. All colors are fixed during the special tool. Then, already loosened the nut is unscrewed. Pay attention to the situation and the position of the units. When assembling facilitate our work. Particularly coming off the top of the tower bearing housing (should be replaced), dust cover, bumper sponge, spring, and finally the lower spring plate cover.The damper mounting bolt kicsavarozzuk can be pulled out and had a bad shock absorbers. The remounting As explained above, just in reverse.To take off the brake disc before picking the wheel bearing is secured with a screw. You'll need to be pressed into the hub of the bearing housing. The wheel bearing consists of several parts so that a portion of the hub remains the other part will remain in the bearing housing. download your brake flap as well. The two retaining ring is cut from both inside and outside. Then, the wheel bearing squeezed out of the house. A small piece of the hub bearing puller, disconnect. The bearings can not be put back again mounted.When reinstalling back into the outer retaining ring. Then pressed to the new wheel bearing. The internal retaining ring is placed back into position and the brake shield is mounted back into place. Then pressed to the wheel bearing. And fixed to the brake disc. Make sure that the brake disc is not worth this into the dust cover.Replacing the rubber mountings The rear rubber mountings to be simply pressed into place and the new one back pressed. The first section should be cut off on the shoulders of szilentről then squeeze so. The visszapréselésnél worth a little greasing of the bushes.After all, these can be replaced with reassemble everything in reverse, according disassembled. After the final assembly of a production suspension should be returned to the vehicle.Replacing the front brake pads on the edge of sorjátlanítsuk.Good luck with your installation. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése